SlideShare a Scribd company logo
1 of 33
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬ www.bonzhivarbs.com
‫تبلی‬ ‫مبانی‬ ‫و‬ ‫اصول‬‫غات‬
‫پنجم‬ ‫جلسه‬-‫الگوی‬5M
‫پیام‬-‫رسانه‬-‫ارزیابی‬
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
1
www.bonzhivarbs.com
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
2
www.bonzhivarbs.com
•‫شناختی‬ ‫استراتژیهای‬
•‫احساسی‬ ‫استراتژیهای‬
‫پیام‬
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
3
www.bonzhivarbs.com
•‫ب‬ ‫اطالعات‬ ‫از‬ ‫ای‬ ‫نكته‬ ‫ارایه‬ ‫یا‬ ‫منطقی‬ ‫دلیل‬ ‫یك‬ ‫ارایه‬ ‫دنبال‬ ‫به‬ ‫پیام‬ ‫شناختی‬ ‫استراتژیهای‬‫است‬ ‫مشتری‬ ‫ه‬.
•‫مح‬ ‫مصرف‬ ‫از‬ ‫مشتری‬ ‫كه‬ ‫مزایایی‬ ‫یا‬ ‫محصول‬ ‫ویژگیهای‬ ‫بر‬ ‫استراتژی‬ ‫این‬ ‫در‬ ‫تبلیغات‬ ‫پیام‬‫دست‬ ‫به‬ ‫صول‬
‫كند‬ ‫می‬ ‫تمركز‬ ‫آورد‬‫می‬.
‫شناختی‬ ‫استراتژیهای‬
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
4
www.bonzhivarbs.com
‫شناختی‬ ‫استراتژیهای‬
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
5
www.bonzhivarbs.com
•‫شر‬ ‫و‬ ‫خدمات‬ ‫و‬ ‫كاالها‬ ‫با‬ ‫را‬ ‫آنها‬ ‫و‬ ‫انگیزانند‬ ‫می‬ ‫بر‬ ‫را‬ ‫عواطف‬ ‫و‬ ‫احساسات‬ ،‫احساسی‬ ‫استراتژیهای‬‫ما‬ ‫كت‬
‫كنند‬ ‫می‬ ‫منطبق‬.
•‫به‬ ‫را‬ ‫پیام‬ ‫مشتری‬ ‫داشتن‬ ‫دوست‬ ‫و‬ ‫تمایل‬ ‫ترویج‬ ‫با‬ ‫كه‬ ‫هستند‬ ‫آن‬ ‫پی‬ ‫در‬ ‫استراتژیهای‬ ‫این‬‫می‬ ‫خاطر‬ ‫به‬ ‫تر‬
‫دهد‬ ‫می‬ ‫ارتقاء‬ ‫را‬ ‫تبلیغات‬ ‫درك‬ ‫و‬ ‫سپارد‬.
•‫م‬ ‫تفكر‬ ‫و‬ ‫گیری‬ ‫تصمیم‬ ‫فرایند‬ ‫بر‬ ‫احساسات‬ ‫برانگیختن‬ ‫طریق‬ ‫از‬ ‫احساسی‬ ‫استراتژیهای‬‫كننده‬ ‫صرف‬
‫دهند‬ ‫می‬ ‫سوق‬ ‫گیری‬ ‫تصمیم‬ ‫به‬ ‫را‬ ‫آنها‬ ‫و‬ ‫گذارند‬ ‫می‬ ‫تاثیر‬.
‫احساسی‬ ‫های‬ ‫استراتژی‬
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
6
www.bonzhivarbs.com
‫احساسی‬ ‫های‬ ‫استراتژی‬
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
7
www.bonzhivarbs.com
•‫محصول‬ ‫مورد‬ ‫در‬ ‫اطالعات‬
•‫است‬ ‫رفته‬ ‫بكار‬ ‫محصول‬ ‫ساخت‬ ‫در‬ ‫عواملی‬ ‫و‬ ‫مواد‬ ‫چه‬.
•‫است‬ ‫شده‬ ‫ساخته‬ ‫نحوی‬ ‫چه‬ ‫به‬.
•‫چیست‬ ‫آن‬ ‫از‬ ‫استفاده‬ ‫موارد‬.
•‫محصول‬ ‫قیمت‬
•‫كننده‬ ‫مصرف‬ ‫مورد‬ ‫در‬ ‫اطالعات‬
•‫گیرنده‬ ‫تصمیم‬ ‫و‬ ‫اجتماعی‬ ‫جایگاه‬ ،‫درآمد‬ ‫میزان‬ ،‫جنسیت‬ ،‫سن‬ ‫قبیل‬ ‫از‬ ‫مواردی‬
‫آگهی‬ ‫تهیه‬
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
8
www.bonzhivarbs.com
•‫پیام‬ ‫اثرات‬ ‫مراتب‬ ‫سلسله‬ ‫مدل‬
•‫پیام‬ ‫در‬ ‫موجود‬ ‫عناصر‬ ‫و‬ ‫جاذبه‬
‫تبلیغاتی‬ ‫پیامهای‬ ‫طراحی‬ ‫چهارچوب‬
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
9
www.bonzhivarbs.com
‫پیام‬ ‫اثرات‬ ‫مراتب‬ ‫سلسله‬ ‫مدل‬
•‫آگاهی‬Awareness
•‫دانش‬Knowledge
•‫داشتن‬ ‫دوست‬liking
•‫ترجیح‬preference
•‫شدن‬ ‫متقاعد‬conviction
•‫خرید‬purchase Action
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
10
www.bonzhivarbs.com
‫تبلیغاتی‬ ‫های‬ ‫پیام‬ ‫در‬ ‫جاذبه‬ ‫انواع‬
•‫منطقی‬ ‫جاذبه‬Rational Appeal
•‫احساسی‬ ‫جاذبه‬Emotional Appeal
•‫اخالقی‬ ‫جاذبه‬Moral Appeal
•‫طنز‬ ‫و‬ ‫خنده‬ ‫جاذبه‬Humor Appeal
•‫جاذبه‬‫ترس‬Fear Appeal
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
11
www.bonzhivarbs.com
‫تبلیغاتی‬ ‫های‬ ‫پیام‬ ‫در‬ ‫جاذبه‬ ‫انواع‬
•‫منطقی‬ ‫جاذبه‬Rational Appeal
•‫احساسی‬ ‫جاذبه‬Emotional Appeal
•‫اخالقی‬ ‫جاذبه‬Moral Appeal
•‫طنز‬ ‫و‬ ‫خنده‬ ‫جاذبه‬Humor Appeal
•‫جاذبه‬‫ترس‬Fear Appeal
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
12
www.bonzhivarbs.com
‫تبلیغاتی‬ ‫های‬ ‫پیام‬ ‫در‬ ‫جاذبه‬ ‫انواع‬
•‫منطقی‬ ‫جاذبه‬Rational Appeal
•‫احساسی‬ ‫جاذبه‬Emotional Appeal
•‫اخالقی‬ ‫جاذبه‬Moral Appeal
•‫طنز‬ ‫و‬ ‫خنده‬ ‫جاذبه‬Humor Appeal
•‫جاذبه‬‫ترس‬Fear Appeal
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
13
www.bonzhivarbs.com
‫تبلیغاتی‬ ‫های‬ ‫پیام‬ ‫در‬ ‫جاذبه‬ ‫انواع‬
•‫منطقی‬ ‫جاذبه‬Rational Appeal
•‫احساسی‬ ‫جاذبه‬Emotional Appeal
•‫اخالقی‬ ‫جاذبه‬Moral Appeal
•‫طنز‬ ‫و‬ ‫خنده‬ ‫جاذبه‬Humor Appeal
•‫جاذبه‬‫ترس‬Fear Appeal
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
14
www.bonzhivarbs.com
‫تبلیغاتی‬ ‫های‬ ‫پیام‬ ‫در‬ ‫جاذبه‬ ‫انواع‬
•‫منطقی‬ ‫جاذبه‬Rational Appeal
•‫احساسی‬ ‫جاذبه‬Emotional Appeal
•‫اخالقی‬ ‫جاذبه‬Moral Appeal
•‫طنز‬ ‫و‬ ‫خنده‬ ‫جاذبه‬Humor Appeal
•‫جاذبه‬‫ترس‬Fear Appeal
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
15
www.bonzhivarbs.com
‫تبلیغاتی‬ ‫پیامهای‬ ‫در‬ ‫موجود‬ ‫عناصر‬
•‫موسیقی‬:‫تبلیغ‬ ‫بهتر‬ ‫درك‬ ‫به‬ ‫كمك‬ ‫و‬ ‫تبلیغ‬ ‫اجزای‬ ‫سایر‬ ‫خدمت‬ ‫در‬.
•‫رنگ‬ ‫و‬ ‫متحرك‬ ‫تصاویر‬:‫شود‬ ‫می‬ ‫تبلیغاتی‬ ‫پیام‬ ‫بخشی‬ ‫اثر‬ ‫افزایش‬ ‫باعث‬.
•‫تبلیغاتی‬ ‫شعار‬:‫كاال‬ ‫های‬ ‫ویژگی‬ ‫و‬ ‫ها‬ ‫جنبه‬‫كند‬ ‫می‬ ‫بیان‬ ‫را‬ ‫خدمات‬ ‫یا‬.
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
16
www.bonzhivarbs.com
‫تبلیغاتی‬ ‫پیامهای‬ ‫در‬ ‫موجود‬ ‫عناصر‬
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
17
www.bonzhivarbs.com
‫تبلیغاتی‬ ‫شعار‬
•‫روشنی‬ ‫و‬ ‫صراحت‬
•‫تجاری‬ ‫نام‬ ‫یا‬ ‫كاال‬ ،‫خدمت‬ ‫با‬ ‫توازن‬
•‫تناسب‬‫و‬‫سادگی‬
•‫واگن‬ ‫فولكس‬:‫كنید‬ ‫فكر‬ ‫كوچك‬.
•‫پورشه‬:‫نیست‬ ‫جایگزینی‬.
•‫آدیداس‬:‫وجود‬ ‫ممكن‬ ‫غیر‬‫نداره‬.
•‫تری‬‫ام‬:‫نوآوری‬
‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬
18
www.bonzhivarbs.com
‫خالقیت‬ ‫بر‬ ‫مروری‬
•‫هدف‬ ‫بیان‬ ‫و‬ ‫توجیه‬
‫مشخص‬ ‫هدف‬ ‫یك‬ ‫به‬ ‫رسیدن‬ ‫برای‬،
‫و‬ ‫نظرات‬ ‫شامل‬ ‫اطالعات‬ ‫تمام‬
‫مش‬ ‫با‬ ‫جلسه‬ ‫نتایج‬ ،‫پیشنهادها‬‫تریان‬
‫ر‬ ‫گذشته‬ ‫در‬ ‫خود‬ ‫شخصی‬ ‫تجارب‬ ‫و‬‫ا‬
‫ه‬ ‫سپس‬ ‫و‬ ‫كنیم‬ ‫می‬ ‫بندی‬ ‫طبقه‬‫دف‬
‫كنیم‬ ‫می‬ ‫تبین‬ ‫را‬.
•‫ایده‬ ‫تولید‬
‫موضوع‬ ‫ترین‬ ‫مهم‬ ‫مرحله‬ ‫این‬ ‫در‬
‫تخیالت‬ ‫و‬ ‫تصورات‬ ‫كه‬ ‫است‬ ‫این‬
‫بخش‬ ‫الهام‬ ‫تا‬ ‫باشند‬ ‫رها‬ ‫و‬ ‫آزاد‬ ‫شما‬
‫محدودیتی‬ ‫گونه‬ ‫هیچ‬ ‫و‬ ‫شوند‬ ‫گروه‬
‫باشد‬ ‫نداشته‬ ‫وجود‬.
•‫انتخا‬ ‫و‬ ‫ایده‬ ‫ارزیابی‬ ‫و‬ ‫پرورش‬‫ب‬
‫بین‬ ‫كه‬ ‫است‬ ‫این‬ ‫منطقی‬ ‫شیوه‬‫ایده‬
‫انتخاب‬ ‫هایی‬ ‫آـن‬ ،‫موجود‬ ‫های‬
‫ی‬ ‫مرحله‬ ‫به‬ ‫تكمیل‬ ‫برای‬ ‫و‬ ‫شوند‬
‫گر‬ ‫توافق‬ ‫به‬ ‫بنا‬ ‫كه‬ ‫برسند‬ ‫اجرا‬،‫وه‬
‫ت‬ ‫جهت‬ ‫را‬ ‫پتانسیل‬ ‫بیشترین‬‫به‬ ‫بدیل‬
‫دارند‬ ‫موفق‬ ‫ی‬ ‫نمونه‬.
•‫اجرا‬
‫ك‬ ‫است‬ ‫هنری‬ ‫طراحی‬ ‫نوبت‬ ‫اكنون‬‫ه‬
‫ب‬ ‫ممكن‬ ‫شكل‬ ‫بهترین‬ ‫به‬ ‫را‬ ‫ایده‬‫ه‬
‫آورد‬ ‫در‬ ‫اجرا‬.
19
‫هدف‬ ‫بیان‬ ‫و‬ ‫توجیه‬
•‫شوند‬ ‫تنظیم‬ ‫پرسش‬ ‫صورت‬ ‫به‬ ‫اهداف‬.
•‫باشد‬ ‫مشخص‬ ‫طرح‬ ‫یك‬ ‫شامل‬ ‫همیشه‬ ‫باید‬ ‫هدف‬.
•‫باشد‬ ‫اضافه‬ ‫حروف‬ ‫شامل‬ ‫نباید‬ ‫هدف‬.
•‫باشد‬ ‫جور‬ ‫و‬ ‫جمع‬ ‫و‬ ‫كوتاه‬ ‫باید‬ ‫هدف‬.
•‫باشد‬ ‫ساده‬ ‫باید‬ ‫هدف‬.
•‫شود‬ ‫استفاده‬ ‫بیگانه‬ ‫كلمات‬ ‫كمتر‬ ‫هدف‬ ‫بیان‬ ‫در‬.
•‫باشد‬ ‫پسند‬ ‫مشتری‬ ‫باید‬ ‫هدف‬.
•‫باشد‬ ‫مشخص‬ ‫هدف‬ ‫سازی‬ ‫پیاده‬ ‫برای‬ ‫نظر‬ ‫مورد‬ ‫هایی‬ ‫رسانه‬ ‫یا‬ ‫رسانه‬.
20
‫هدف‬ ‫بیان‬ ‫و‬ ‫توجیه‬
•‫نمونه‬:‫رستوران‬ ‫كه‬ ‫دهیم‬ ‫نشان‬ ‫چاپی‬ ‫تبلیغاتی‬ ‫آگهی‬ ‫یك‬ ‫در‬ ‫چگونه‬«‫الف‬»‫س‬ ‫را‬ ‫شهر‬ ‫غذای‬ ‫تندترین‬‫كند؟‬ ‫می‬ ‫رو‬
21
‫یابی‬ ‫ایده‬ ‫های‬ ‫تكنیك‬
•‫كلمات‬ ‫بدون‬Without Words
•‫پرسش‬:‫دهیم‬ ‫نشان‬ ‫خود‬ ‫مخاطبان‬ ‫ذهن‬ ‫در‬ ‫تصویری‬ ‫ایجاد‬ ‫با‬ ‫را‬ ‫محصول‬ ،‫كلمات‬ ‫از‬ ‫استفاده‬ ‫بدون‬ ‫چگونه‬‫؟‬
22
‫یابی‬ ‫ایده‬ ‫های‬ ‫تكنیك‬
•‫كلمات‬ ‫بدون‬Without Words
•‫پرسش‬:‫دهیم؟‬ ‫نشان‬ ‫كلمات‬ ‫از‬ ‫استفاده‬ ‫بدون‬ ‫را‬ ‫محصول‬ ‫تقاضای‬ ،‫كلمات‬ ‫از‬ ‫استفاده‬ ‫بدون‬ ‫چگونه‬
23
‫یابی‬ ‫ایده‬ ‫های‬ ‫تكنیك‬
•‫انطباق‬ ‫و‬ ‫تركیب‬Mixing & Matching
•‫پرسش‬:‫خاص‬ ‫شمایی‬ ‫و‬ ‫جلوه‬ ‫تا‬ ‫اند‬ ‫شده‬ ‫تركیب‬ ‫همه‬ ‫با‬ ‫آن‬ ‫نظایر‬ ‫و‬ ‫بندی‬ ‫بسته‬ ،‫تولید‬ ‫فرآیند‬ ‫چگونه‬‫دهند؟‬ ‫نشان‬ ‫را‬
24
‫یابی‬ ‫ایده‬ ‫های‬ ‫تكنیك‬
•‫تضاد‬ ‫و‬ ‫مقایسه‬Compare & Contrast
•‫پرسش‬:‫شود؟‬ ‫می‬ ‫مخاطب‬ ‫نظر‬ ‫جلب‬ ‫باعث‬ ‫و‬ ‫كرده‬ ‫تاكید‬ ‫محصول‬ ‫باالی‬ ‫كیفیت‬ ‫بر‬ ‫مقایسه‬ ‫یك‬ ‫چگونه‬
25
‫یابی‬ ‫ایده‬ ‫های‬ ‫تكنیك‬-‫تكنیك‬ ‫برخی‬‫دیگر‬ ‫های‬
•‫اغراق‬Exaggeration
•‫انتظار‬ ‫خالف‬Turn It Right Around
•‫حذف‬Omission
•‫شدید‬ ‫تحریك‬ ‫و‬ ‫شوك‬Provocation & Shock
•‫زمان‬ ‫با‬ ‫بازی‬Playing with Time
•‫دید‬ ‫زوایه‬ ‫تغییر‬Change of Perspective
•‫تقلید‬Spoof
•‫نشانه‬ ‫و‬ ‫سمبل‬Symbol & Sign
26
‫یابی‬ ‫ایده‬ ‫های‬ ‫تكنیك‬-‫تكنیك‬ ‫برخی‬‫دیگر‬ ‫های‬
•‫پرسش‬:‫ر‬ ‫ها‬ ‫حل‬ ‫راه‬ ‫و‬ ‫مشكالت‬ ‫آن‬ ‫های‬ ‫نشانه‬ ‫از‬ ‫استفاده‬ ‫با‬ ‫و‬ ‫كنند‬ ‫تغییر‬ ‫تواند‬ ‫می‬ ‫محصول‬ ‫سمبل‬ ‫چگونه‬‫دهند؟‬ ‫نشان‬ ‫ا‬
27
‫یابی‬ ‫ایده‬ ‫های‬ ‫تكنیك‬
•‫تمرین‬:‫ن‬ ‫ارائه‬ ‫ویدئویی‬ ‫تبلیغ‬ ‫یك‬ ‫و‬ ‫چاپی‬ ‫تبلیغ‬ ‫یك‬ ،‫شده‬ ‫ارائه‬ ‫یابی‬ ‫ایده‬ ‫های‬ ‫تكنیك‬ ‫از‬ ‫یك‬ ‫هر‬ ‫برای‬‫مایید‬.
28
‫ها‬ ‫رسانه‬ ‫اصطالحات‬ ‫بر‬ ‫مروری‬
•‫دسترسی‬‫به‬‫مخاطب‬Reach
•‫عددی‬‫و‬‫درصدی‬
•‫پخش‬ ‫فراوانی‬Frequency
•‫در‬ ‫تكرار‬‫پخش‬insertion‫در‬ ‫تكرار‬‫شدن‬ ‫دیده‬exposure
•‫تاثیر‬ ‫نحوه‬Impact
•‫تداوم‬Continuity
•‫مخاطبان‬ ‫نرخ‬Rating- Rtg
•‫می‬ ‫شبكه‬ ‫یك‬ ‫در‬ ‫را‬ ‫تلویزیونی‬ ‫خاص‬ ‫ی‬ ‫برنامه‬ ‫یك‬ ‫كه‬ ‫است‬ ‫افرادی‬ ‫تعداد‬ ‫مفهوم‬ ‫به‬ ‫مخاطبان‬ ‫نرخ‬ ‫تلویزیون‬ ‫ی‬ ‫رسانه‬ ‫در‬‫بینند‬.
•‫چاپی‬ ‫های‬ ‫رسانه‬ ‫برای‬‫از‬‫شود‬ ‫می‬ ‫استفاده‬ ‫بالقوه‬ ‫مخاطبان‬ ‫ی‬ ‫اندازه‬ ‫عنوان‬ ‫به‬ ‫ها‬ ‫خانواده‬ ‫كل‬ ‫یا‬ ‫جمعیت‬ ‫كل‬ ‫میزان‬.
•‫مخاطبان‬ ‫كل‬ ‫نرخ‬GRP
•‫كل‬ ‫جمع‬rating‫معینی‬ ‫زمان‬ ‫مدت‬ ‫در‬ ‫ها‬rating‫مخفف‬ ‫صورت‬ ‫به‬ ‫و‬ ‫شده‬ ‫نامیده‬ ‫مخاطبان‬ ‫ناخالص‬ ‫نرخ‬ ‫یا‬ ‫ناخالص‬GRP ( Gross
Rating Point )‫شود‬ ‫می‬ ‫نوشته‬.
29
‫ها‬ ‫رسانه‬ ‫اصطالحات‬ ‫بر‬ ‫مروری‬
•CPM‫هزار‬ ‫برای‬ ‫هزینه‬ ‫یا‬
•‫كرده‬ ‫تقسیم‬ ‫تیراژ‬ ‫برا‬ ‫را‬ ‫تبلیغات‬ ‫هزینه‬‫برای‬ ‫و‬‫نسخه‬ ‫هزار‬ ‫تیراژ‬ ‫در‬ ‫هزینه‬ ‫آوردن‬ ‫بدست‬‫ضرب‬‫م‬‫كنیم‬ ‫ی‬.
•CPP‫از‬ ‫درصد‬ ‫یك‬ ‫به‬ ‫دسترسی‬ ‫برای‬ ‫هزینه‬ ‫یا‬‫مخاطبان‬
•‫شود‬ ‫می‬ ‫محاسبه‬ ‫هزینه‬ ‫دسترسی‬ ‫كل‬ ‫میزان‬ ‫بر‬ ‫هزینه‬ ‫تقسیم‬ ‫با‬.
30
‫تبلیغات‬ ‫بندی‬ ‫زمان‬ ‫الگوی‬
‫متناوب‬
‫يكنواخت‬
‫فشرده‬
‫يكنواخت‬ ‫صعودي‬ ‫نزولي‬ ‫متناوب‬
31
‫رسانه‬ ‫اثربخشی‬
•‫اندازه‬‫ارتباطی‬ ‫اثربخشی‬ ‫گیری‬
•‫می‬ ‫مخاطبین‬ ‫با‬ ‫تبلیغاتی‬ ‫آگهی‬ ‫مؤثر‬ ‫ارتباط‬ ‫برقراری‬ ‫میزان‬ ‫تعیین‬ ‫آن‬ ‫از‬ ‫هدف‬‫باشد‬.
•‫بخشی‬ ‫اثر‬ ‫گیری‬ ‫اندازه‬‫فروش‬
•‫خاص‬ ‫كاالی‬ ‫مارك‬ ‫یك‬ ‫درباره‬ ‫كنندگان‬ ‫مصرف‬ ‫آگاهی‬ ‫شود‬ ‫باعث‬ ‫آگهی‬ ‫یك‬ ‫اگر‬20‫رجحان‬ ‫و‬ ‫درصد‬
‫كاال‬ ‫همان‬ ‫درباره‬ ‫ایشان‬ ‫انتخاب‬10‫فروش‬ ‫بر‬ ‫تاثیری‬ ‫چه‬ ، ‫این‬ ‫یابد‬ ‫افزایش‬ ‫درصد‬‫دارد؟‬
•‫در‬ ‫تبلیغات‬ ‫هزینه‬ ‫با‬ ‫گذشته‬ ‫در‬ ‫فروش‬ ‫حجم‬ ‫مقایسه‬‫گذشته‬
‫است‬ ‫محفوظ‬ ‫کننده‬ ‫تهیه‬ ‫براي‬ ‫معنوي‬ ‫و‬ ‫مادي‬ ‫حقوق‬ ‫کلیه‬.‫است‬ ‫آزاد‬ ‫منبع‬ ‫ذکر‬ ‫با‬ ‫برداري‬ ‫کپي‬ ‫گونه‬ ‫هر‬.
‫از‬ ‫باسپاس‬‫توجه‬‫شما‬

More Related Content

What's hot

Brand management مدیریت برند
Brand management مدیریت برندBrand management مدیریت برند
Brand management مدیریت برندAmir Reza Asadi
 
بازاریابی و تبلیغات اینترنتی
بازاریابی و تبلیغات اینترنتیبازاریابی و تبلیغات اینترنتی
بازاریابی و تبلیغات اینترنتیsarvenaz arianfar
 
Seo in my business
Seo  in my businessSeo  in my business
Seo in my businesssarakhansari
 
The importance of seo for the sneaker business
The importance of seo for the sneaker businessThe importance of seo for the sneaker business
The importance of seo for the sneaker businessAsanmode
 
بازاریابی دیجیتال بازاریابی در شبکه های اجتماعی
بازاریابی دیجیتال  بازاریابی در شبکه های اجتماعیبازاریابی دیجیتال  بازاریابی در شبکه های اجتماعی
بازاریابی دیجیتال بازاریابی در شبکه های اجتماعیAlijah Shahrbanoui
 
کتاب راهنمای صفحه فرود
کتاب راهنمای صفحه فرودکتاب راهنمای صفحه فرود
کتاب راهنمای صفحه فرودAnetwork
 
Why seo is important for my business
Why seo is important for my businessWhy seo is important for my business
Why seo is important for my businessmarzieh shahbazi
 
Content Marketing & Bloggers
Content Marketing & BloggersContent Marketing & Bloggers
Content Marketing & BloggersAlireza Mokhtari
 
Digital Marketing Essentials - مبانی دیجیتال مارکتینگ
Digital Marketing Essentials - مبانی دیجیتال مارکتینگDigital Marketing Essentials - مبانی دیجیتال مارکتینگ
Digital Marketing Essentials - مبانی دیجیتال مارکتینگHamed Takmil
 
بازاریابی محتوایی چیست؟
بازاریابی محتوایی چیست؟بازاریابی محتوایی چیست؟
بازاریابی محتوایی چیست؟Payam Khaninejad
 
Retail marketing & branding book
Retail marketing & branding bookRetail marketing & branding book
Retail marketing & branding bookMohammad Ghazizadeh
 
راهنمای نصب اقلام تبلیغاتی
راهنمای نصب اقلام تبلیغاتیراهنمای نصب اقلام تبلیغاتی
راهنمای نصب اقلام تبلیغاتیMohammad Ghazizadeh
 

What's hot (15)

Brand management مدیریت برند
Brand management مدیریت برندBrand management مدیریت برند
Brand management مدیریت برند
 
بازاریابی و تبلیغات اینترنتی
بازاریابی و تبلیغات اینترنتیبازاریابی و تبلیغات اینترنتی
بازاریابی و تبلیغات اینترنتی
 
Seo in my business
Seo  in my businessSeo  in my business
Seo in my business
 
The importance of seo for the sneaker business
The importance of seo for the sneaker businessThe importance of seo for the sneaker business
The importance of seo for the sneaker business
 
Why SEO?
Why SEO?Why SEO?
Why SEO?
 
بازاریابی دیجیتال بازاریابی در شبکه های اجتماعی
بازاریابی دیجیتال  بازاریابی در شبکه های اجتماعیبازاریابی دیجیتال  بازاریابی در شبکه های اجتماعی
بازاریابی دیجیتال بازاریابی در شبکه های اجتماعی
 
why Seo is important?
why Seo is important?why Seo is important?
why Seo is important?
 
کتاب راهنمای صفحه فرود
کتاب راهنمای صفحه فرودکتاب راهنمای صفحه فرود
کتاب راهنمای صفحه فرود
 
Why seo is important for my business
Why seo is important for my businessWhy seo is important for my business
Why seo is important for my business
 
Content Marketing & Bloggers
Content Marketing & BloggersContent Marketing & Bloggers
Content Marketing & Bloggers
 
Digital Marketing Essentials - مبانی دیجیتال مارکتینگ
Digital Marketing Essentials - مبانی دیجیتال مارکتینگDigital Marketing Essentials - مبانی دیجیتال مارکتینگ
Digital Marketing Essentials - مبانی دیجیتال مارکتینگ
 
تبلیغات وب 1
تبلیغات وب 1تبلیغات وب 1
تبلیغات وب 1
 
بازاریابی محتوایی چیست؟
بازاریابی محتوایی چیست؟بازاریابی محتوایی چیست؟
بازاریابی محتوایی چیست؟
 
Retail marketing & branding book
Retail marketing & branding bookRetail marketing & branding book
Retail marketing & branding book
 
راهنمای نصب اقلام تبلیغاتی
راهنمای نصب اقلام تبلیغاتیراهنمای نصب اقلام تبلیغاتی
راهنمای نصب اقلام تبلیغاتی
 

Viewers also liked

نرم افزار خبرنامه تلگرام
نرم افزار خبرنامه تلگرامنرم افزار خبرنامه تلگرام
نرم افزار خبرنامه تلگرامAli Abbaspor
 
بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام
بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرامبهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام
بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرامlotuslearn
 
اصول و مبانی تبلیغات Mba-جلسه دوم
اصول و مبانی تبلیغات  Mba-جلسه دوماصول و مبانی تبلیغات  Mba-جلسه دوم
اصول و مبانی تبلیغات Mba-جلسه دومAlijah Shahrbanoui
 
افرایش اعضای تلگرام
افرایش اعضای تلگرامافرایش اعضای تلگرام
افرایش اعضای تلگرامlotuslearn
 
New product development
New product developmentNew product development
New product developmentyvalipour
 
User centered design Tips
User centered design TipsUser centered design Tips
User centered design TipsSahel Sepahdar
 
مثال هایی از طراحی محصول
مثال هایی از طراحی محصولمثال هایی از طراحی محصول
مثال هایی از طراحی محصولMohammadAli Hosseinimehr
 
ایده‌پردازی و کارآفرینی در استارتاپ‌ها
ایده‌پردازی و کارآفرینی در استارتاپ‌هاایده‌پردازی و کارآفرینی در استارتاپ‌ها
ایده‌پردازی و کارآفرینی در استارتاپ‌هاEhsan Banihashem
 
MVP - نمونه اولیه محصول در کسب و کار
MVP - نمونه اولیه محصول در کسب و کارMVP - نمونه اولیه محصول در کسب و کار
MVP - نمونه اولیه محصول در کسب و کارBahar Mazandarani
 
تعریف گیمیفیکیشن (بازی وار سازی) و چگونگی استفاده صحیح از آن در پلتفرم های آ...
تعریف گیمیفیکیشن (بازی وار سازی)  و چگونگی استفاده صحیح از آن در پلتفرم های آ...تعریف گیمیفیکیشن (بازی وار سازی)  و چگونگی استفاده صحیح از آن در پلتفرم های آ...
تعریف گیمیفیکیشن (بازی وار سازی) و چگونگی استفاده صحیح از آن در پلتفرم های آ...Mehdi Shahbazi
 
بازاریابی دیجیتال - روز چهارم
بازاریابی دیجیتال - روز چهارمبازاریابی دیجیتال - روز چهارم
بازاریابی دیجیتال - روز چهارمAdel Talebi
 
نحوه ورود به رسانه های اجتماعی برای کسب و کار
نحوه ورود به رسانه های اجتماعی برای کسب و کار نحوه ورود به رسانه های اجتماعی برای کسب و کار
نحوه ورود به رسانه های اجتماعی برای کسب و کار Nader Hatami
 
پروژه لابراتوار چند منظوره آموزشی چیرو دانشگاه صنعت نفت آبادان
پروژه لابراتوار چند منظوره آموزشی چیرو دانشگاه صنعت نفت آبادانپروژه لابراتوار چند منظوره آموزشی چیرو دانشگاه صنعت نفت آبادان
پروژه لابراتوار چند منظوره آموزشی چیرو دانشگاه صنعت نفت آبادانشرکت مهندسی نوآوران تحقیق
 
مواد لازم برای ورود به رسانه های مجازی (سوشیال مدیا) برای کسب و کار
مواد لازم برای ورود به رسانه های مجازی (سوشیال مدیا) برای کسب و کارمواد لازم برای ورود به رسانه های مجازی (سوشیال مدیا) برای کسب و کار
مواد لازم برای ورود به رسانه های مجازی (سوشیال مدیا) برای کسب و کارNader Hatami
 
اصول بازاریابی
اصول بازاریابیاصول بازاریابی
اصول بازاریابیARASHALIAN
 

Viewers also liked (20)

نرم افزار خبرنامه تلگرام
نرم افزار خبرنامه تلگرامنرم افزار خبرنامه تلگرام
نرم افزار خبرنامه تلگرام
 
بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام
بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرامبهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام
بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام
 
اصول و مبانی تبلیغات Mba-جلسه دوم
اصول و مبانی تبلیغات  Mba-جلسه دوماصول و مبانی تبلیغات  Mba-جلسه دوم
اصول و مبانی تبلیغات Mba-جلسه دوم
 
افرایش اعضای تلگرام
افرایش اعضای تلگرامافرایش اعضای تلگرام
افرایش اعضای تلگرام
 
New product development
New product developmentNew product development
New product development
 
My Portfolio
My PortfolioMy Portfolio
My Portfolio
 
User centered design Tips
User centered design TipsUser centered design Tips
User centered design Tips
 
Gamification
GamificationGamification
Gamification
 
Creativity Workshop
Creativity WorkshopCreativity Workshop
Creativity Workshop
 
مثال هایی از طراحی محصول
مثال هایی از طراحی محصولمثال هایی از طراحی محصول
مثال هایی از طراحی محصول
 
ایده‌پردازی و کارآفرینی در استارتاپ‌ها
ایده‌پردازی و کارآفرینی در استارتاپ‌هاایده‌پردازی و کارآفرینی در استارتاپ‌ها
ایده‌پردازی و کارآفرینی در استارتاپ‌ها
 
MVP - نمونه اولیه محصول در کسب و کار
MVP - نمونه اولیه محصول در کسب و کارMVP - نمونه اولیه محصول در کسب و کار
MVP - نمونه اولیه محصول در کسب و کار
 
تعریف گیمیفیکیشن (بازی وار سازی) و چگونگی استفاده صحیح از آن در پلتفرم های آ...
تعریف گیمیفیکیشن (بازی وار سازی)  و چگونگی استفاده صحیح از آن در پلتفرم های آ...تعریف گیمیفیکیشن (بازی وار سازی)  و چگونگی استفاده صحیح از آن در پلتفرم های آ...
تعریف گیمیفیکیشن (بازی وار سازی) و چگونگی استفاده صحیح از آن در پلتفرم های آ...
 
بازاریابی دیجیتال - روز چهارم
بازاریابی دیجیتال - روز چهارمبازاریابی دیجیتال - روز چهارم
بازاریابی دیجیتال - روز چهارم
 
استراتژیست کسیت1
استراتژیست کسیت1استراتژیست کسیت1
استراتژیست کسیت1
 
نحوه ورود به رسانه های اجتماعی برای کسب و کار
نحوه ورود به رسانه های اجتماعی برای کسب و کار نحوه ورود به رسانه های اجتماعی برای کسب و کار
نحوه ورود به رسانه های اجتماعی برای کسب و کار
 
پروژه لابراتوار چند منظوره آموزشی چیرو دانشگاه صنعت نفت آبادان
پروژه لابراتوار چند منظوره آموزشی چیرو دانشگاه صنعت نفت آبادانپروژه لابراتوار چند منظوره آموزشی چیرو دانشگاه صنعت نفت آبادان
پروژه لابراتوار چند منظوره آموزشی چیرو دانشگاه صنعت نفت آبادان
 
niche marketing
niche marketingniche marketing
niche marketing
 
مواد لازم برای ورود به رسانه های مجازی (سوشیال مدیا) برای کسب و کار
مواد لازم برای ورود به رسانه های مجازی (سوشیال مدیا) برای کسب و کارمواد لازم برای ورود به رسانه های مجازی (سوشیال مدیا) برای کسب و کار
مواد لازم برای ورود به رسانه های مجازی (سوشیال مدیا) برای کسب و کار
 
اصول بازاریابی
اصول بازاریابیاصول بازاریابی
اصول بازاریابی
 

Similar to اصول و مبانی تبلیغات Mba-جلسه پنجم

Content marketing.pdf
Content marketing.pdfContent marketing.pdf
Content marketing.pdfmzarabieh
 
Content marketing.pdf
Content marketing.pdfContent marketing.pdf
Content marketing.pdfmzarabieh
 
استراتژی محتوا و تجربه کاربری
استراتژی محتوا و تجربه کاربریاستراتژی محتوا و تجربه کاربری
استراتژی محتوا و تجربه کاربریMohammad Jafar Kermanpour
 
مدیریت بر پایه وفاداری
مدیریت بر پایه وفاداریمدیریت بر پایه وفاداری
مدیریت بر پایه وفاداریDr Peshevar
 
فایل کارگاه بوم فرآفرین
فایل کارگاه بوم فرآفرینفایل کارگاه بوم فرآفرین
فایل کارگاه بوم فرآفرینSeyed Reza Alavi
 
ارائه ی برند
ارائه ی برندارائه ی برند
ارائه ی برندmasvilly
 
کارگاه نهم تامزآپ98- ارائه به سرمایه‌گذار
کارگاه نهم تامزآپ98- ارائه به سرمایه‌گذارکارگاه نهم تامزآپ98- ارائه به سرمایه‌گذار
کارگاه نهم تامزآپ98- ارائه به سرمایه‌گذارTUMSup
 
علی خویه، مدرس و مشاور بازاریابی و فروش حرفه ای، www.khooyeh.ir
علی خویه، مدرس و مشاور بازاریابی و فروش حرفه ای، www.khooyeh.irعلی خویه، مدرس و مشاور بازاریابی و فروش حرفه ای، www.khooyeh.ir
علی خویه، مدرس و مشاور بازاریابی و فروش حرفه ای، www.khooyeh.irAliReza khooyeh
 
چگونه یک استراتژی محتوایی موفق داشته باشیم
چگونه یک استراتژی محتوایی موفق داشته باشیمچگونه یک استراتژی محتوایی موفق داشته باشیم
چگونه یک استراتژی محتوایی موفق داشته باشیمwebyaran
 
بازاریابی یک به یک - بازاریابی رابطه ای
بازاریابی یک به یک - بازاریابی رابطه ایبازاریابی یک به یک - بازاریابی رابطه ای
بازاریابی یک به یک - بازاریابی رابطه ایMohammad Rastegar
 
آموزش مدل_سازی بر اساس بوم کسب_وکار استراولدر - نعیم ابراهیمیان.pdf
آموزش مدل_سازی بر اساس بوم کسب_وکار استراولدر - نعیم ابراهیمیان.pdfآموزش مدل_سازی بر اساس بوم کسب_وکار استراولدر - نعیم ابراهیمیان.pdf
آموزش مدل_سازی بر اساس بوم کسب_وکار استراولدر - نعیم ابراهیمیان.pdfNaim Ebrahimian | نعیم ابراهیمیان
 
راه اندازی کسب و کار - 24 گام راه اندازی کسب و کارهای نوپا
راه اندازی کسب و کار - 24 گام راه اندازی کسب و کارهای نوپاراه اندازی کسب و کار - 24 گام راه اندازی کسب و کارهای نوپا
راه اندازی کسب و کار - 24 گام راه اندازی کسب و کارهای نوپاerfanzamani2
 
توسعه محصول جدید | New Product Development
توسعه محصول جدید | New Product Developmentتوسعه محصول جدید | New Product Development
توسعه محصول جدید | New Product Developmentdavood dehghan
 
What is Concierge MVP & when to use it?
What is Concierge MVP & when to use it?What is Concierge MVP & when to use it?
What is Concierge MVP & when to use it?Sohail Abbasi
 
4 مزیت دیجیتال مارکتینگ
4 مزیت دیجیتال مارکتینگ4 مزیت دیجیتال مارکتینگ
4 مزیت دیجیتال مارکتینگmmfallah005
 
Copy-writing & AIDA model | آشنایی با کپی‌رایتینگ و مدل آیدا در تبلیغ‌نویسی
Copy-writing & AIDA model | آشنایی با کپی‌رایتینگ و مدل آیدا در تبلیغ‌نویسیCopy-writing & AIDA model | آشنایی با کپی‌رایتینگ و مدل آیدا در تبلیغ‌نویسی
Copy-writing & AIDA model | آشنایی با کپی‌رایتینگ و مدل آیدا در تبلیغ‌نویسیHossein Vojdani
 
راهکارهایی برای رسیدن به نیاز مشتری.pptx
راهکارهایی برای رسیدن به نیاز مشتری.pptxراهکارهایی برای رسیدن به نیاز مشتری.pptx
راهکارهایی برای رسیدن به نیاز مشتری.pptxmahsaahmadi14
 

Similar to اصول و مبانی تبلیغات Mba-جلسه پنجم (20)

مقدمه ای بر بازاریابی - محمدحسن شهشهانی
مقدمه ای بر بازاریابی - محمدحسن شهشهانیمقدمه ای بر بازاریابی - محمدحسن شهشهانی
مقدمه ای بر بازاریابی - محمدحسن شهشهانی
 
Content marketing.pdf
Content marketing.pdfContent marketing.pdf
Content marketing.pdf
 
Content marketing.pdf
Content marketing.pdfContent marketing.pdf
Content marketing.pdf
 
استراتژی محتوا و تجربه کاربری
استراتژی محتوا و تجربه کاربریاستراتژی محتوا و تجربه کاربری
استراتژی محتوا و تجربه کاربری
 
مدیریت بر پایه وفاداری
مدیریت بر پایه وفاداریمدیریت بر پایه وفاداری
مدیریت بر پایه وفاداری
 
فایل کارگاه بوم فرآفرین
فایل کارگاه بوم فرآفرینفایل کارگاه بوم فرآفرین
فایل کارگاه بوم فرآفرین
 
ارائه ی برند
ارائه ی برندارائه ی برند
ارائه ی برند
 
Rasool zare
Rasool zareRasool zare
Rasool zare
 
کارگاه نهم تامزآپ98- ارائه به سرمایه‌گذار
کارگاه نهم تامزآپ98- ارائه به سرمایه‌گذارکارگاه نهم تامزآپ98- ارائه به سرمایه‌گذار
کارگاه نهم تامزآپ98- ارائه به سرمایه‌گذار
 
علی خویه، مدرس و مشاور بازاریابی و فروش حرفه ای، www.khooyeh.ir
علی خویه، مدرس و مشاور بازاریابی و فروش حرفه ای، www.khooyeh.irعلی خویه، مدرس و مشاور بازاریابی و فروش حرفه ای، www.khooyeh.ir
علی خویه، مدرس و مشاور بازاریابی و فروش حرفه ای، www.khooyeh.ir
 
چگونه یک استراتژی محتوایی موفق داشته باشیم
چگونه یک استراتژی محتوایی موفق داشته باشیمچگونه یک استراتژی محتوایی موفق داشته باشیم
چگونه یک استراتژی محتوایی موفق داشته باشیم
 
بازاریابی یک به یک - بازاریابی رابطه ای
بازاریابی یک به یک - بازاریابی رابطه ایبازاریابی یک به یک - بازاریابی رابطه ای
بازاریابی یک به یک - بازاریابی رابطه ای
 
آموزش مدل_سازی بر اساس بوم کسب_وکار استراولدر - نعیم ابراهیمیان.pdf
آموزش مدل_سازی بر اساس بوم کسب_وکار استراولدر - نعیم ابراهیمیان.pdfآموزش مدل_سازی بر اساس بوم کسب_وکار استراولدر - نعیم ابراهیمیان.pdf
آموزش مدل_سازی بر اساس بوم کسب_وکار استراولدر - نعیم ابراهیمیان.pdf
 
راه اندازی کسب و کار - 24 گام راه اندازی کسب و کارهای نوپا
راه اندازی کسب و کار - 24 گام راه اندازی کسب و کارهای نوپاراه اندازی کسب و کار - 24 گام راه اندازی کسب و کارهای نوپا
راه اندازی کسب و کار - 24 گام راه اندازی کسب و کارهای نوپا
 
توسعه محصول جدید | New Product Development
توسعه محصول جدید | New Product Developmentتوسعه محصول جدید | New Product Development
توسعه محصول جدید | New Product Development
 
What is Concierge MVP & when to use it?
What is Concierge MVP & when to use it?What is Concierge MVP & when to use it?
What is Concierge MVP & when to use it?
 
4 مزیت دیجیتال مارکتینگ
4 مزیت دیجیتال مارکتینگ4 مزیت دیجیتال مارکتینگ
4 مزیت دیجیتال مارکتینگ
 
Copy-writing & AIDA model | آشنایی با کپی‌رایتینگ و مدل آیدا در تبلیغ‌نویسی
Copy-writing & AIDA model | آشنایی با کپی‌رایتینگ و مدل آیدا در تبلیغ‌نویسیCopy-writing & AIDA model | آشنایی با کپی‌رایتینگ و مدل آیدا در تبلیغ‌نویسی
Copy-writing & AIDA model | آشنایی با کپی‌رایتینگ و مدل آیدا در تبلیغ‌نویسی
 
راهکارهایی برای رسیدن به نیاز مشتری.pptx
راهکارهایی برای رسیدن به نیاز مشتری.pptxراهکارهایی برای رسیدن به نیاز مشتری.pptx
راهکارهایی برای رسیدن به نیاز مشتری.pptx
 
Fmbc1 session 5
Fmbc1 session 5Fmbc1 session 5
Fmbc1 session 5
 

اصول و مبانی تبلیغات Mba-جلسه پنجم

  • 1. ‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬ www.bonzhivarbs.com ‫تبلی‬ ‫مبانی‬ ‫و‬ ‫اصول‬‫غات‬ ‫پنجم‬ ‫جلسه‬-‫الگوی‬5M ‫پیام‬-‫رسانه‬-‫ارزیابی‬
  • 4. ‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬ 3 www.bonzhivarbs.com •‫ب‬ ‫اطالعات‬ ‫از‬ ‫ای‬ ‫نكته‬ ‫ارایه‬ ‫یا‬ ‫منطقی‬ ‫دلیل‬ ‫یك‬ ‫ارایه‬ ‫دنبال‬ ‫به‬ ‫پیام‬ ‫شناختی‬ ‫استراتژیهای‬‫است‬ ‫مشتری‬ ‫ه‬. •‫مح‬ ‫مصرف‬ ‫از‬ ‫مشتری‬ ‫كه‬ ‫مزایایی‬ ‫یا‬ ‫محصول‬ ‫ویژگیهای‬ ‫بر‬ ‫استراتژی‬ ‫این‬ ‫در‬ ‫تبلیغات‬ ‫پیام‬‫دست‬ ‫به‬ ‫صول‬ ‫كند‬ ‫می‬ ‫تمركز‬ ‫آورد‬‫می‬. ‫شناختی‬ ‫استراتژیهای‬
  • 6. ‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬ 5 www.bonzhivarbs.com •‫شر‬ ‫و‬ ‫خدمات‬ ‫و‬ ‫كاالها‬ ‫با‬ ‫را‬ ‫آنها‬ ‫و‬ ‫انگیزانند‬ ‫می‬ ‫بر‬ ‫را‬ ‫عواطف‬ ‫و‬ ‫احساسات‬ ،‫احساسی‬ ‫استراتژیهای‬‫ما‬ ‫كت‬ ‫كنند‬ ‫می‬ ‫منطبق‬. •‫به‬ ‫را‬ ‫پیام‬ ‫مشتری‬ ‫داشتن‬ ‫دوست‬ ‫و‬ ‫تمایل‬ ‫ترویج‬ ‫با‬ ‫كه‬ ‫هستند‬ ‫آن‬ ‫پی‬ ‫در‬ ‫استراتژیهای‬ ‫این‬‫می‬ ‫خاطر‬ ‫به‬ ‫تر‬ ‫دهد‬ ‫می‬ ‫ارتقاء‬ ‫را‬ ‫تبلیغات‬ ‫درك‬ ‫و‬ ‫سپارد‬. •‫م‬ ‫تفكر‬ ‫و‬ ‫گیری‬ ‫تصمیم‬ ‫فرایند‬ ‫بر‬ ‫احساسات‬ ‫برانگیختن‬ ‫طریق‬ ‫از‬ ‫احساسی‬ ‫استراتژیهای‬‫كننده‬ ‫صرف‬ ‫دهند‬ ‫می‬ ‫سوق‬ ‫گیری‬ ‫تصمیم‬ ‫به‬ ‫را‬ ‫آنها‬ ‫و‬ ‫گذارند‬ ‫می‬ ‫تاثیر‬. ‫احساسی‬ ‫های‬ ‫استراتژی‬
  • 8. ‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬ 7 www.bonzhivarbs.com •‫محصول‬ ‫مورد‬ ‫در‬ ‫اطالعات‬ •‫است‬ ‫رفته‬ ‫بكار‬ ‫محصول‬ ‫ساخت‬ ‫در‬ ‫عواملی‬ ‫و‬ ‫مواد‬ ‫چه‬. •‫است‬ ‫شده‬ ‫ساخته‬ ‫نحوی‬ ‫چه‬ ‫به‬. •‫چیست‬ ‫آن‬ ‫از‬ ‫استفاده‬ ‫موارد‬. •‫محصول‬ ‫قیمت‬ •‫كننده‬ ‫مصرف‬ ‫مورد‬ ‫در‬ ‫اطالعات‬ •‫گیرنده‬ ‫تصمیم‬ ‫و‬ ‫اجتماعی‬ ‫جایگاه‬ ،‫درآمد‬ ‫میزان‬ ،‫جنسیت‬ ،‫سن‬ ‫قبیل‬ ‫از‬ ‫مواردی‬ ‫آگهی‬ ‫تهیه‬
  • 9. ‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬ 8 www.bonzhivarbs.com •‫پیام‬ ‫اثرات‬ ‫مراتب‬ ‫سلسله‬ ‫مدل‬ •‫پیام‬ ‫در‬ ‫موجود‬ ‫عناصر‬ ‫و‬ ‫جاذبه‬ ‫تبلیغاتی‬ ‫پیامهای‬ ‫طراحی‬ ‫چهارچوب‬
  • 10. ‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬ 9 www.bonzhivarbs.com ‫پیام‬ ‫اثرات‬ ‫مراتب‬ ‫سلسله‬ ‫مدل‬ •‫آگاهی‬Awareness •‫دانش‬Knowledge •‫داشتن‬ ‫دوست‬liking •‫ترجیح‬preference •‫شدن‬ ‫متقاعد‬conviction •‫خرید‬purchase Action
  • 11. ‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬ 10 www.bonzhivarbs.com ‫تبلیغاتی‬ ‫های‬ ‫پیام‬ ‫در‬ ‫جاذبه‬ ‫انواع‬ •‫منطقی‬ ‫جاذبه‬Rational Appeal •‫احساسی‬ ‫جاذبه‬Emotional Appeal •‫اخالقی‬ ‫جاذبه‬Moral Appeal •‫طنز‬ ‫و‬ ‫خنده‬ ‫جاذبه‬Humor Appeal •‫جاذبه‬‫ترس‬Fear Appeal
  • 12. ‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬ 11 www.bonzhivarbs.com ‫تبلیغاتی‬ ‫های‬ ‫پیام‬ ‫در‬ ‫جاذبه‬ ‫انواع‬ •‫منطقی‬ ‫جاذبه‬Rational Appeal •‫احساسی‬ ‫جاذبه‬Emotional Appeal •‫اخالقی‬ ‫جاذبه‬Moral Appeal •‫طنز‬ ‫و‬ ‫خنده‬ ‫جاذبه‬Humor Appeal •‫جاذبه‬‫ترس‬Fear Appeal
  • 13. ‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬ 12 www.bonzhivarbs.com ‫تبلیغاتی‬ ‫های‬ ‫پیام‬ ‫در‬ ‫جاذبه‬ ‫انواع‬ •‫منطقی‬ ‫جاذبه‬Rational Appeal •‫احساسی‬ ‫جاذبه‬Emotional Appeal •‫اخالقی‬ ‫جاذبه‬Moral Appeal •‫طنز‬ ‫و‬ ‫خنده‬ ‫جاذبه‬Humor Appeal •‫جاذبه‬‫ترس‬Fear Appeal
  • 14. ‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬ 13 www.bonzhivarbs.com ‫تبلیغاتی‬ ‫های‬ ‫پیام‬ ‫در‬ ‫جاذبه‬ ‫انواع‬ •‫منطقی‬ ‫جاذبه‬Rational Appeal •‫احساسی‬ ‫جاذبه‬Emotional Appeal •‫اخالقی‬ ‫جاذبه‬Moral Appeal •‫طنز‬ ‫و‬ ‫خنده‬ ‫جاذبه‬Humor Appeal •‫جاذبه‬‫ترس‬Fear Appeal
  • 15. ‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬ 14 www.bonzhivarbs.com ‫تبلیغاتی‬ ‫های‬ ‫پیام‬ ‫در‬ ‫جاذبه‬ ‫انواع‬ •‫منطقی‬ ‫جاذبه‬Rational Appeal •‫احساسی‬ ‫جاذبه‬Emotional Appeal •‫اخالقی‬ ‫جاذبه‬Moral Appeal •‫طنز‬ ‫و‬ ‫خنده‬ ‫جاذبه‬Humor Appeal •‫جاذبه‬‫ترس‬Fear Appeal
  • 16. ‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬ 15 www.bonzhivarbs.com ‫تبلیغاتی‬ ‫پیامهای‬ ‫در‬ ‫موجود‬ ‫عناصر‬ •‫موسیقی‬:‫تبلیغ‬ ‫بهتر‬ ‫درك‬ ‫به‬ ‫كمك‬ ‫و‬ ‫تبلیغ‬ ‫اجزای‬ ‫سایر‬ ‫خدمت‬ ‫در‬. •‫رنگ‬ ‫و‬ ‫متحرك‬ ‫تصاویر‬:‫شود‬ ‫می‬ ‫تبلیغاتی‬ ‫پیام‬ ‫بخشی‬ ‫اثر‬ ‫افزایش‬ ‫باعث‬. •‫تبلیغاتی‬ ‫شعار‬:‫كاال‬ ‫های‬ ‫ویژگی‬ ‫و‬ ‫ها‬ ‫جنبه‬‫كند‬ ‫می‬ ‫بیان‬ ‫را‬ ‫خدمات‬ ‫یا‬.
  • 18. ‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬ 17 www.bonzhivarbs.com ‫تبلیغاتی‬ ‫شعار‬ •‫روشنی‬ ‫و‬ ‫صراحت‬ •‫تجاری‬ ‫نام‬ ‫یا‬ ‫كاال‬ ،‫خدمت‬ ‫با‬ ‫توازن‬ •‫تناسب‬‫و‬‫سادگی‬ •‫واگن‬ ‫فولكس‬:‫كنید‬ ‫فكر‬ ‫كوچك‬. •‫پورشه‬:‫نیست‬ ‫جایگزینی‬. •‫آدیداس‬:‫وجود‬ ‫ممكن‬ ‫غیر‬‫نداره‬. •‫تری‬‫ام‬:‫نوآوری‬
  • 19. ‫مدرس‬:‫شهربانویی‬ ‫علیجاه‬ 18 www.bonzhivarbs.com ‫خالقیت‬ ‫بر‬ ‫مروری‬ •‫هدف‬ ‫بیان‬ ‫و‬ ‫توجیه‬ ‫مشخص‬ ‫هدف‬ ‫یك‬ ‫به‬ ‫رسیدن‬ ‫برای‬، ‫و‬ ‫نظرات‬ ‫شامل‬ ‫اطالعات‬ ‫تمام‬ ‫مش‬ ‫با‬ ‫جلسه‬ ‫نتایج‬ ،‫پیشنهادها‬‫تریان‬ ‫ر‬ ‫گذشته‬ ‫در‬ ‫خود‬ ‫شخصی‬ ‫تجارب‬ ‫و‬‫ا‬ ‫ه‬ ‫سپس‬ ‫و‬ ‫كنیم‬ ‫می‬ ‫بندی‬ ‫طبقه‬‫دف‬ ‫كنیم‬ ‫می‬ ‫تبین‬ ‫را‬. •‫ایده‬ ‫تولید‬ ‫موضوع‬ ‫ترین‬ ‫مهم‬ ‫مرحله‬ ‫این‬ ‫در‬ ‫تخیالت‬ ‫و‬ ‫تصورات‬ ‫كه‬ ‫است‬ ‫این‬ ‫بخش‬ ‫الهام‬ ‫تا‬ ‫باشند‬ ‫رها‬ ‫و‬ ‫آزاد‬ ‫شما‬ ‫محدودیتی‬ ‫گونه‬ ‫هیچ‬ ‫و‬ ‫شوند‬ ‫گروه‬ ‫باشد‬ ‫نداشته‬ ‫وجود‬. •‫انتخا‬ ‫و‬ ‫ایده‬ ‫ارزیابی‬ ‫و‬ ‫پرورش‬‫ب‬ ‫بین‬ ‫كه‬ ‫است‬ ‫این‬ ‫منطقی‬ ‫شیوه‬‫ایده‬ ‫انتخاب‬ ‫هایی‬ ‫آـن‬ ،‫موجود‬ ‫های‬ ‫ی‬ ‫مرحله‬ ‫به‬ ‫تكمیل‬ ‫برای‬ ‫و‬ ‫شوند‬ ‫گر‬ ‫توافق‬ ‫به‬ ‫بنا‬ ‫كه‬ ‫برسند‬ ‫اجرا‬،‫وه‬ ‫ت‬ ‫جهت‬ ‫را‬ ‫پتانسیل‬ ‫بیشترین‬‫به‬ ‫بدیل‬ ‫دارند‬ ‫موفق‬ ‫ی‬ ‫نمونه‬. •‫اجرا‬ ‫ك‬ ‫است‬ ‫هنری‬ ‫طراحی‬ ‫نوبت‬ ‫اكنون‬‫ه‬ ‫ب‬ ‫ممكن‬ ‫شكل‬ ‫بهترین‬ ‫به‬ ‫را‬ ‫ایده‬‫ه‬ ‫آورد‬ ‫در‬ ‫اجرا‬.
  • 20. 19 ‫هدف‬ ‫بیان‬ ‫و‬ ‫توجیه‬ •‫شوند‬ ‫تنظیم‬ ‫پرسش‬ ‫صورت‬ ‫به‬ ‫اهداف‬. •‫باشد‬ ‫مشخص‬ ‫طرح‬ ‫یك‬ ‫شامل‬ ‫همیشه‬ ‫باید‬ ‫هدف‬. •‫باشد‬ ‫اضافه‬ ‫حروف‬ ‫شامل‬ ‫نباید‬ ‫هدف‬. •‫باشد‬ ‫جور‬ ‫و‬ ‫جمع‬ ‫و‬ ‫كوتاه‬ ‫باید‬ ‫هدف‬. •‫باشد‬ ‫ساده‬ ‫باید‬ ‫هدف‬. •‫شود‬ ‫استفاده‬ ‫بیگانه‬ ‫كلمات‬ ‫كمتر‬ ‫هدف‬ ‫بیان‬ ‫در‬. •‫باشد‬ ‫پسند‬ ‫مشتری‬ ‫باید‬ ‫هدف‬. •‫باشد‬ ‫مشخص‬ ‫هدف‬ ‫سازی‬ ‫پیاده‬ ‫برای‬ ‫نظر‬ ‫مورد‬ ‫هایی‬ ‫رسانه‬ ‫یا‬ ‫رسانه‬.
  • 21. 20 ‫هدف‬ ‫بیان‬ ‫و‬ ‫توجیه‬ •‫نمونه‬:‫رستوران‬ ‫كه‬ ‫دهیم‬ ‫نشان‬ ‫چاپی‬ ‫تبلیغاتی‬ ‫آگهی‬ ‫یك‬ ‫در‬ ‫چگونه‬«‫الف‬»‫س‬ ‫را‬ ‫شهر‬ ‫غذای‬ ‫تندترین‬‫كند؟‬ ‫می‬ ‫رو‬
  • 22. 21 ‫یابی‬ ‫ایده‬ ‫های‬ ‫تكنیك‬ •‫كلمات‬ ‫بدون‬Without Words •‫پرسش‬:‫دهیم‬ ‫نشان‬ ‫خود‬ ‫مخاطبان‬ ‫ذهن‬ ‫در‬ ‫تصویری‬ ‫ایجاد‬ ‫با‬ ‫را‬ ‫محصول‬ ،‫كلمات‬ ‫از‬ ‫استفاده‬ ‫بدون‬ ‫چگونه‬‫؟‬
  • 23. 22 ‫یابی‬ ‫ایده‬ ‫های‬ ‫تكنیك‬ •‫كلمات‬ ‫بدون‬Without Words •‫پرسش‬:‫دهیم؟‬ ‫نشان‬ ‫كلمات‬ ‫از‬ ‫استفاده‬ ‫بدون‬ ‫را‬ ‫محصول‬ ‫تقاضای‬ ،‫كلمات‬ ‫از‬ ‫استفاده‬ ‫بدون‬ ‫چگونه‬
  • 24. 23 ‫یابی‬ ‫ایده‬ ‫های‬ ‫تكنیك‬ •‫انطباق‬ ‫و‬ ‫تركیب‬Mixing & Matching •‫پرسش‬:‫خاص‬ ‫شمایی‬ ‫و‬ ‫جلوه‬ ‫تا‬ ‫اند‬ ‫شده‬ ‫تركیب‬ ‫همه‬ ‫با‬ ‫آن‬ ‫نظایر‬ ‫و‬ ‫بندی‬ ‫بسته‬ ،‫تولید‬ ‫فرآیند‬ ‫چگونه‬‫دهند؟‬ ‫نشان‬ ‫را‬
  • 25. 24 ‫یابی‬ ‫ایده‬ ‫های‬ ‫تكنیك‬ •‫تضاد‬ ‫و‬ ‫مقایسه‬Compare & Contrast •‫پرسش‬:‫شود؟‬ ‫می‬ ‫مخاطب‬ ‫نظر‬ ‫جلب‬ ‫باعث‬ ‫و‬ ‫كرده‬ ‫تاكید‬ ‫محصول‬ ‫باالی‬ ‫كیفیت‬ ‫بر‬ ‫مقایسه‬ ‫یك‬ ‫چگونه‬
  • 26. 25 ‫یابی‬ ‫ایده‬ ‫های‬ ‫تكنیك‬-‫تكنیك‬ ‫برخی‬‫دیگر‬ ‫های‬ •‫اغراق‬Exaggeration •‫انتظار‬ ‫خالف‬Turn It Right Around •‫حذف‬Omission •‫شدید‬ ‫تحریك‬ ‫و‬ ‫شوك‬Provocation & Shock •‫زمان‬ ‫با‬ ‫بازی‬Playing with Time •‫دید‬ ‫زوایه‬ ‫تغییر‬Change of Perspective •‫تقلید‬Spoof •‫نشانه‬ ‫و‬ ‫سمبل‬Symbol & Sign
  • 27. 26 ‫یابی‬ ‫ایده‬ ‫های‬ ‫تكنیك‬-‫تكنیك‬ ‫برخی‬‫دیگر‬ ‫های‬ •‫پرسش‬:‫ر‬ ‫ها‬ ‫حل‬ ‫راه‬ ‫و‬ ‫مشكالت‬ ‫آن‬ ‫های‬ ‫نشانه‬ ‫از‬ ‫استفاده‬ ‫با‬ ‫و‬ ‫كنند‬ ‫تغییر‬ ‫تواند‬ ‫می‬ ‫محصول‬ ‫سمبل‬ ‫چگونه‬‫دهند؟‬ ‫نشان‬ ‫ا‬
  • 28. 27 ‫یابی‬ ‫ایده‬ ‫های‬ ‫تكنیك‬ •‫تمرین‬:‫ن‬ ‫ارائه‬ ‫ویدئویی‬ ‫تبلیغ‬ ‫یك‬ ‫و‬ ‫چاپی‬ ‫تبلیغ‬ ‫یك‬ ،‫شده‬ ‫ارائه‬ ‫یابی‬ ‫ایده‬ ‫های‬ ‫تكنیك‬ ‫از‬ ‫یك‬ ‫هر‬ ‫برای‬‫مایید‬.
  • 29. 28 ‫ها‬ ‫رسانه‬ ‫اصطالحات‬ ‫بر‬ ‫مروری‬ •‫دسترسی‬‫به‬‫مخاطب‬Reach •‫عددی‬‫و‬‫درصدی‬ •‫پخش‬ ‫فراوانی‬Frequency •‫در‬ ‫تكرار‬‫پخش‬insertion‫در‬ ‫تكرار‬‫شدن‬ ‫دیده‬exposure •‫تاثیر‬ ‫نحوه‬Impact •‫تداوم‬Continuity •‫مخاطبان‬ ‫نرخ‬Rating- Rtg •‫می‬ ‫شبكه‬ ‫یك‬ ‫در‬ ‫را‬ ‫تلویزیونی‬ ‫خاص‬ ‫ی‬ ‫برنامه‬ ‫یك‬ ‫كه‬ ‫است‬ ‫افرادی‬ ‫تعداد‬ ‫مفهوم‬ ‫به‬ ‫مخاطبان‬ ‫نرخ‬ ‫تلویزیون‬ ‫ی‬ ‫رسانه‬ ‫در‬‫بینند‬. •‫چاپی‬ ‫های‬ ‫رسانه‬ ‫برای‬‫از‬‫شود‬ ‫می‬ ‫استفاده‬ ‫بالقوه‬ ‫مخاطبان‬ ‫ی‬ ‫اندازه‬ ‫عنوان‬ ‫به‬ ‫ها‬ ‫خانواده‬ ‫كل‬ ‫یا‬ ‫جمعیت‬ ‫كل‬ ‫میزان‬. •‫مخاطبان‬ ‫كل‬ ‫نرخ‬GRP •‫كل‬ ‫جمع‬rating‫معینی‬ ‫زمان‬ ‫مدت‬ ‫در‬ ‫ها‬rating‫مخفف‬ ‫صورت‬ ‫به‬ ‫و‬ ‫شده‬ ‫نامیده‬ ‫مخاطبان‬ ‫ناخالص‬ ‫نرخ‬ ‫یا‬ ‫ناخالص‬GRP ( Gross Rating Point )‫شود‬ ‫می‬ ‫نوشته‬.
  • 30. 29 ‫ها‬ ‫رسانه‬ ‫اصطالحات‬ ‫بر‬ ‫مروری‬ •CPM‫هزار‬ ‫برای‬ ‫هزینه‬ ‫یا‬ •‫كرده‬ ‫تقسیم‬ ‫تیراژ‬ ‫برا‬ ‫را‬ ‫تبلیغات‬ ‫هزینه‬‫برای‬ ‫و‬‫نسخه‬ ‫هزار‬ ‫تیراژ‬ ‫در‬ ‫هزینه‬ ‫آوردن‬ ‫بدست‬‫ضرب‬‫م‬‫كنیم‬ ‫ی‬. •CPP‫از‬ ‫درصد‬ ‫یك‬ ‫به‬ ‫دسترسی‬ ‫برای‬ ‫هزینه‬ ‫یا‬‫مخاطبان‬ •‫شود‬ ‫می‬ ‫محاسبه‬ ‫هزینه‬ ‫دسترسی‬ ‫كل‬ ‫میزان‬ ‫بر‬ ‫هزینه‬ ‫تقسیم‬ ‫با‬.
  • 31. 30 ‫تبلیغات‬ ‫بندی‬ ‫زمان‬ ‫الگوی‬ ‫متناوب‬ ‫يكنواخت‬ ‫فشرده‬ ‫يكنواخت‬ ‫صعودي‬ ‫نزولي‬ ‫متناوب‬
  • 32. 31 ‫رسانه‬ ‫اثربخشی‬ •‫اندازه‬‫ارتباطی‬ ‫اثربخشی‬ ‫گیری‬ •‫می‬ ‫مخاطبین‬ ‫با‬ ‫تبلیغاتی‬ ‫آگهی‬ ‫مؤثر‬ ‫ارتباط‬ ‫برقراری‬ ‫میزان‬ ‫تعیین‬ ‫آن‬ ‫از‬ ‫هدف‬‫باشد‬. •‫بخشی‬ ‫اثر‬ ‫گیری‬ ‫اندازه‬‫فروش‬ •‫خاص‬ ‫كاالی‬ ‫مارك‬ ‫یك‬ ‫درباره‬ ‫كنندگان‬ ‫مصرف‬ ‫آگاهی‬ ‫شود‬ ‫باعث‬ ‫آگهی‬ ‫یك‬ ‫اگر‬20‫رجحان‬ ‫و‬ ‫درصد‬ ‫كاال‬ ‫همان‬ ‫درباره‬ ‫ایشان‬ ‫انتخاب‬10‫فروش‬ ‫بر‬ ‫تاثیری‬ ‫چه‬ ، ‫این‬ ‫یابد‬ ‫افزایش‬ ‫درصد‬‫دارد؟‬ •‫در‬ ‫تبلیغات‬ ‫هزینه‬ ‫با‬ ‫گذشته‬ ‫در‬ ‫فروش‬ ‫حجم‬ ‫مقایسه‬‫گذشته‬
  • 33. ‫است‬ ‫محفوظ‬ ‫کننده‬ ‫تهیه‬ ‫براي‬ ‫معنوي‬ ‫و‬ ‫مادي‬ ‫حقوق‬ ‫کلیه‬.‫است‬ ‫آزاد‬ ‫منبع‬ ‫ذکر‬ ‫با‬ ‫برداري‬ ‫کپي‬ ‫گونه‬ ‫هر‬. ‫از‬ ‫باسپاس‬‫توجه‬‫شما‬

Editor's Notes

  1. CPM یا هزینه برای هزار در مقوله ی تبلیغات شماره 1000 به صورت K و یا مایل M نشان داده میشود. اغلب K برای پول و M برای مخاطب استفاده می شود. و از MM باری میلیون استفاده میشود. بنابراین واژه هزینه برای هزار( Cost per thousand ) به صورت CPM نوشته می شود.برای محاسبه CPMنشریات به تیراژ متفاوت و مقایسه هزینه آنها، ابتدا هزینه تبلیغات را برا تیراژ تقسیم کرده سپس برای بدست آوردن هزینه در تیراژ هزار نسخه که عدد واحدی است ضرب می کنیم. مثال𝑀𝑎𝑔𝑎𝑧𝑖𝑛𝑒 𝐴= $23500÷2100000 ×1000=$11/19𝐶𝑃𝑀 𝑀𝑎𝑔𝑎𝑧𝑖𝑛𝑒 𝐵= $13500÷1200000 ×1000=$11/25𝐶𝑃𝑀 در رسانه های پخشی به جای شمارگان ( Circulation ) از تعدا مخاطبان استفاده می کنیم. نکته مهم اینکه از CPM بین رسانه ای استفاده شود. CPP یا هزینه برای دسترسی به یک درصد از مخاطبان برای رسانه های پخشی مثل رادیو و تلویزیون هزینه به منظور دسترسی به یک درصد از مخاطبان از CPP استفاده می کنیم. مثال 𝐶𝑜𝑠𝑡 𝑝𝑒𝑟 𝑟𝑎𝑡𝑖𝑛𝑔 𝑃𝑜𝑖𝑛𝑡= $5300 ÷2.2%=$2409𝐶𝑃𝑃 𝐶𝑜𝑠𝑡 𝑝𝑒𝑟 𝑟𝑎𝑡𝑖𝑛𝑔 𝑃𝑜𝑖𝑛𝑡= $6200 ÷2.5%=$2480𝐶𝑃𝑃